Translate

lördag 21 april 2018

En ulv i fårakläder!

Eagle Hill Kitchen

Winemakers Selection
Farmers Market Organic 2016

Farmers Market är ett ekologiskt och veganmärkt rött vin från Apulien som Vinguiden tipsade mig om på mailen.

Beskrivningen av vinet - ”Färgen är mörk röd och doften bjuder på intensiva frukttoner med inslag av mörka bär, björnbär, lakrits, vanilj och örter. Smaken är medelfylligt till fylligt, välstrukturerad med lätt kryddig mörk bärfrukt i läcker balans med friska, mjuka och eleganta syror med inslag av lakrits och viol.” 

Etiketten såg dessutom rolig ut och vinet skulle passa perfekt ute på Moon Hill i sommar tänkte jag och beställde sex flaskor som levererades i en fin låda!  
Men vad var det som låg i lådan??? 😟

Vinet är mörkt röd och doften bjuder på intensivt brända toner som lutar åt bränt bilgummi.
Smaken är medelfyllig, ostrukturerad med en påtaglig smak av finkel som övergår till en bränd mörk och besk bärsmak. Jag tror knappast att vinet vinner på att dekanteras, luftas eller lagras.

Ett mer otydligt vin vad gäller vinmakare och vingård får man leta efter, men den här gången är det inte viktigt för det här vinet saknar helt elegans och får därmed inte vara med i min Vinhylla!

Lådan är fin så den behåller jag, de resterande fem flaskorna har gått i retur till Systembolaget!  



Producent och importör: Winepartners Nordic AB
Druva: Primitivo
Art. nr: 74789
Alkoholhalt: 14.00%
Pris: 79 kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar